partnerzy projektu

  • Projekt jeszcze nie ma partnerów

Tytułowy Meksyk to starszy mężczyzna (74 l.) mieszkający na wsi Niwy Ostrołęckie, położonej kilka kilometrów od Warki w dolinie rzeki Pilicy. Przepiękne okoliczności przyrody ściągają w te okolice działkowiczów z Warszawy. Przestrzeń, w której mieszka przypomina wysypisko śmieci przystosowane do odgrywania scenografii post apokaliptycznego świata bez ludzi. Pan Sławomir Szlasa otoczony przedmiotami, które jeszcze mogą się przydać, Meksyk stroni od ludzi. To mieszkańcy wsi nadali mu to przezwisko.

Wszystkie przedmioty z jego „kolekcji” posegregowane w mniejsze lub większe podzespoły i Meksyk próbuje uchronić przed wilgocią i opadami atmosferycznymi. Zabezpieczenia są na tyle prowizoryczne, że nie mają właściwie większego sensu. Drewno butwieje, blachę zjada rdza. Porządkowanie i segregacja, przenoszenie, przekopywanie i grabienie zajmuje mu większość czasu. Po co to robi? Po co chomikuje odpadki cywilizacyjne?

Jednocześnie ten mikroświat bezużytecznych instalacji walczy o przetrwanie. Chociaż większość to zwykłe śmieci, niektóre z tych przedmiotów mają swoją historię trafienia do kolekcji Meksyka, który niechętnie o nich opowiadam jak o swojej najbliższej rodzinie.

Poznajcie naszą ekipę:

Urszula Goszczyńska - reżyserka, scenarzystka, fotografka i poetka. Studiowała w Warszawskiej Szkole Filmowej na wydziale reżyserii, specjalizacja filmoznawstwo. Asystowała w pionie reżyserskim w "Na dobre i na złe", "Niewidzialne" Pawła Sali, "Gdzie leży polskie złoto?" oraz filmie dokumentalnym “Matka i syn” w reż. Andrzeja Czarneckiego. Przygotowywała produkcje "Symetria” oraz “Po drugiej stronie" Konrada Niewolskiego. Od dwóch lat realizuje wideorelacje dla Festiwalu Kina Azjatyckiego Pięć smaków.

“Jestem scenarzystką, reżyserką, fotografką. Pierwszy raz trafiłam na Meksyka spacerując po lesie. Poczułam się, jakbym weszła do galerii sztuki współczesnej. Oglądając instalacje zaczęłam wymyślać ich historię i odtworzać drogę jaką musiały przebyć, żeby tu trafić. To będzie mój drugi film dokumentalny. Nie mogę się doczekać dokąd zaprowadzi nas ta historia. Ten film to także eksperyment społeczno-artystyczny - pracujemy w żeńskiej ekipie. To bardzo ważny element, ponieważ symbolizuje zmiany które zachodzą w społeczeństwie. Ciekawe jak rozwinie się nasza relacja z Meksykiem.”

Paula Wilczyńska - Autorka zdjęć, fotografka, podróżniczka. Od lat asystuje na planach filmowych w pionie operatorskim, oświetlając, czy robiąc fotosy. Jako autorka zdjęć zaczynała od kameralnych produkcji, poprzez etiudy studenckie, niezależne krótkie metraże, kończąc na reklamach produkowanych przez takie domy produkcyjne jak Papaya Films czy Studio Mniam. Studiowała na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej, właśnie zasiliła szeregi Wydziału Operatorskiego Łódzkiej Filmówki.

“To może być ciekawy portret psychologiczny bohatera.”

Dominika Ługowska - Producent, kierownik produkcji. Posiada kilkuletnie doświadczenie przy produkcjach reklamowych, muzycznych oraz filmowych. Na stałe współpracuje ze studiem filmowym - Karate Film Studio. Obecnie pracuje jako asystent kierownika produkcji w TVP3 WARSZAWA.

Joanna Cisowska - Specjalistka od multitaskingu, z wykształcenia arabistka, z zamiłowania wokalistka, która postanowiła wejść w poważny związek z produkcją filmową. Pracowała na planie programu telewizyjnego z emisją na żywo, była kierownikiem produkcji teledysku, współpracowała z festiwalami muzycznymi i organizatorami koncertów.

,,Postanowiłam wziąć udział w projekcie, ponieważ film dokumentalny jest formą, która zawsze bardzo mnie pociągała, a jednocześnie czymś zupełnie nowym, z czym do tej pory nie miałam jeszcze do czynienia”

Tamara Bokolishvili - Specjalistka od dźwięku na wielu płaszczyznach. Zaczęła od muzyki jeszcze w dzieciństwie i kontynuowała w pracy przy miksowaniu nagrań muzycznych aż w końcu poznała się ze swoją miłością - dźwiękiem w filmie i sound design'em. Studentka 3 roku w WSF na kierunku kreacji dźwięku, gra i śpiewa w różnych zespołach. Pracuje w studio post-produkcyjnym Folia Soundstudio.

“Ten projekt zainteresował mnie dla tego że jest to praca przy filmie dokumentalnym, gdzie nie ma dubli, gdzie my musimy być uważne, wejść w interakcje z bohaterem żeby go zrozumieć. Po-drugie, zawsze najchętniej pracuje w kolektywie gdzie są same dziewczyny.”

 

 

Harmonogram realizacji składa się z pięciu etapów:

● Etap pierwszy (maj-czerwiec): ​okres preprodukcji i przygotowanie do zdjęć;

● Etap drugi (lipec-sierpień):​ pierwszy okres zdjęciowy;

● Etap trzeci (wrzesień ): ​postprodukcja;

● Etap czwarty (grudzień-styczeń): ​promocja filmu;

● Etap piąty (marzec): ​premiera

Ramy harmonogramu mogą ulec zmianie, ponieważ film dokumentalny jest formą dynamiczną i nie do końca przewidywalną. Zdajemy sobie sprawę, że materiał nakręcony o innej porze roku może wzbogacić efekt końcowy o inny wymiar przekazu społecznego.

Jesteśmy po kilku dniach zdjciowych, dalsze djęcia są zaplanowane na sierpień. Jest to produkcja niezależna, a środki na jej realizację będą zbierane miedzy innymi przez portale crowdfundingowe. 

0 komentarzy

patroni projektu

  • Projekt jeszcze nie ma patronów

Aktualizacje

  • Autor nie dodał jeszcze żadnych aktualizacji

Pytania i odpowiedzi

zgłoś nadużycie

Dołącz do dyskusji