partnerzy projektu

  • Projekt jeszcze nie ma partnerów

Szanowni Państwo

Mam ogromną przyjemność przedstawić Państwu mój projekt artystyczny, dotyczący nagrania płyty CD z utworami wielkiego polskiego kompozytora, Tadeusza Majerskiego. Będzie to pierwsze nagranie tego zapomnianego kompozytora w historii fonografii, a wydawcą znana na całym świecie angielska wytwórnia ToccataClassics.

www.toccataclassics.com

Lwów był miastem Majerskiego: tu mieszkał, tworzył i tu tez zmarł. Jego życie naznaczone było przez wojny, kataklizmy polityczne i prześladowania. Okoliczności polityczne sprawiły, ze nie miał za życia szansy na międzynarodową karierę. Moim zamiarem jest naprawienie niesprawiedliwości dziejowej, która pozbawiła Tadeusza Majerskiego należnego mu miejsca w historii polskiej muzyki.

Moje zainteresowanie muzyką tego wspaniałego kompozytora sięga 2006 roku, kiedy to podczas XX. Warszawskich Spotkań Muzycznych zagrałem jego Preludia fortepianowe. Było to pierwsze polskie wykonanie tych utworów. Z biegiem czasu zainteresowanie muzyką Majerskiego zmieniło się w pasję. W 2014 poświęciłem Tadeuszowi Majerskiemu moją rozprawę doktorską, która spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem recenzentów.

Wydanie płyty CD będzie ważnym wydarzeniem dla polskiej muzyki i pozwoli przywrócić muzykę Majerskiego polskim melomanom. Nad płytą pracuje już od szeregu lat. Zostały już utrwalone i czekają na wydanie 4 Preludia fortepianowe, La musique oubliee na fortepian, 3 utwory na fortepian, Sonata na wiolonczelę i fortepian, oraz Kwintet fortepianowy. Brak tylko Koncertu-Poematu, jedynego utworu Majerskiego na fortepian i orkiestrę. Jednak nagranie tego utworu jest bardzo kosztownym przedsięwzięciem.

Dziś stoję przed wyjątkową szansą nagrania Koncertu-Poematu na fortepian i orkiestrę z towarzyszeniem Royal Scottish National Orchestra pod batutą Maestro Emila Tabakova.

www.rsno.org.uk

Nagrania z udziałem jednej z najlepszych orkiestr w Europie i pod batuta wybitnego, znanego na całym świecie dyrygenta, pozwoliłoby rozszerzyć zainteresowanie muzyką Majerskiego poza granice naszego kraju.
Nagranie odbędzie się 23. września w Glasgow, w ramach zaprojektowanej już przez ToccataClassics sesji nagraniowej.
Nagranie utworu na fortepian i orkiestrę jest najbardziej kosztownym przedsięwzięciem i o pomoc w jego realizacji Państwa proszę!

W rzeczywistości właśnie Państwo jesteście fundatorami tego przedsięwzięcia. Państwa wkład finansowy w projekt to forma przedpłaty na poczet wydanej płyty; krążek CD trafi prosto do Państwa domu wkrótce po jego wydaniu i zostanie opatrzony osobistą dedykacją i autografem.
Dodatkowo czeka na Państwa- darczyńców- wiele innych prezentów!

Przywracając pamięć muzyce Majerskiego uczestniczymy w procesie odradzania się polskiej kultury ze zniszczeń XX wieku.
Proszę pamiętać że każda kwota przez Państwa ofiarowana to jest wkład w rozwój i promocję polskiej kultury muzycznej na świecie!

Jeżeli odniesiemy sukces, to będzie to nasz wspólny sukces, a Państwo będą jego fundatorami!

Głęboko wierzę, że uda nam się doprowadzić do powstania tego nagrania!

Z serdecznymi pozdrowieniami
Michał Drewnowski

 

MICHAŁ DREWNOWSKI-pianista

Urodził się w 1977 roku w Warszawie. Pierwsze lekcje fortepianu rozpoczął w wieku 8 lat we Włoszech gdzie mieszkał z rodziną. Edukacje muzyczną rozpoczął po powrocie do Polski w wieku 14 lat w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, gdzie uczył się pod kierunkiem prof. Bronisławy Kawalli i prof. Ewy Pobłockiej. W 2001 ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi a w 2005 roku ukończył Konserwatorium Muzyczne w Genewie w klasie fortepianu Dominique Merlet i Pascala Devoyon. Brał również udział w wielu mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez wybitnych pianistów: Naum Shtarkmann, Miłosz Magin, Fou T'soung, Rudolf Kehrer i Eugen Indjic.

Michał Drewnowski jest laureatem:
• w 1996 r. nagrody specjalnej na I Międzynarodowym Konkursie Indywidualności Muzycznych im. A. Tansmana w Łodzi
• w 1998 I nagrody na XIII Konkursie Muzyki Kameralnej im. G. Bacewicz w Łodzi
• w 1998 XXXII Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku
• w 2000 r. II Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. M. Masin w Sangemini (Włochy)
• w 2005 II Nagrody na Konkursie Pianistycznym A.GI.MUS. W Rzymie.

Koncertuje jako solista i kameralista w Polsce, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Luksemburgu, Belgii, Bułgarii, Anglii, Austrii, Czechach, Finlandii, Danii i w Niemczech.
Występował z orkiestrami symfonicznymi w kraju i za granicą, pod batutą m.in.: Emiliana Madeya, Tadeusza Kozłowskiego, Rubena Silvy, ,Vladimira Kiradjeva czy Stanislava Ousheva.
Do ważniejszych występów można zaliczyć koncerty na festiwalach: Passage wWarszawie, Salon of the Arts w Sofii, Festival Musicale di Norcia  (Włochy), Varna Summer Festival (Bułgaria), Krakowska Wiosna Muzyczna, Warszawskie Spotkania Muzyczne, Festiwal Chopinowski w Genewie, Keminklavier w Kemi (Finlandia).
Występował w takich salach koncertowych jak Sala Bulgaria w Sofii, Gianicolo w Rzymie, Steinway Kammersal w Kopenhadze, Wigmore Hall w Londynie czy Palau de la Musica Catalana w Barcelonie.
W latach 2000- 2002 występował w Teatrze Nowym w Warszawie jako aktor-pianista w przedstawieniu Adama Hanuszkiewicza ‘Chopin, jego życie, jego miłość, jego muzyka...' w roli Fryderyka Chopina.
Dyskografia Michała Drewnowskiego obejmuje nagranie dla wytwórni fonograficznej GEGA NEW z muzyką na 2 fortepiany i perkusję (Voland Quartet), dla wytworni DUX płytę duetu fortepianowego Doppio Espresso z muzyką kompozytorów amerykańskich i
latynoamerykańskich (L. Bernstein, A. Piazzola, P. Ziegler i J. Bragato) płytę z utworami fortepianowymi współczesnego kompozytora szwajcarskiego Dominique Loup oraz dla PRO ART utwory na fortepian i orkiestrę Tadeusza Trojanowskiego.
Pianista ponadto propaguje mało znaną i całkiem zapomnianą muzykę polskich kompozytorów, m. in. takich jak: Ludwik Grossmann, Jadwiga Sarnecka, Stefan Kisielewski, Tadeusz Majerski.
Michał Drewnowski jest współzałożycielem Radiowej Filharmonii New Art i od 2009 roku jej dyrektorem artystycznym.
Obecnie jest adiunktem w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi.

 

TADEUSZ MAJERSKI

Tadeusz Majerski urodził się 29 czerwca 1888 we Lwowie, zmarł tamże 16 października 1963, polski kompozytor, pianista i pedagog. Tadeusz Majerski wraz z Józefem Kofflerem byli jedynymi kompozytorami polskimi okresu międzywojennego posługującymi się techniką dodekafoniczną.

W 1905–1911 studiował we Lwowie, w konserwatorium Galicyjskiego Towarzystwa Muzycznego oraz na uniwersytecie. W latach 1911–1913 kontynuował studia u J. Pembaura w Lipsku.
Od 1927 był profesorem państwowego konserwatorium we Lwowie.

Majerski zaczął komponować w okresie studiów u L. Różyckiego. Fascynowała go przede wszystkim muzyka współczesna, m.in. M. Karłowicza, K. Szymanowskiego. Był wraz z Józefem Kofflerem pierwszym dodekafonistą w Polsce. W latach stalinizmu nie poddawał się presji ideowej, jednakże odnosił się krytycznie do utworów, w których eksperyment dominował nad ekspresją. Jego muzykę cechuje bardzo zróżnicowana interwałowo melodyka, bogata i różnorodna rytmika, wyrafinowana harmonika, wypływająca m.in. z zastosowania dodekafonii, wykorzystanie elementów polskiego folkloru, barwna instrumentacja i jasna forma.

Podejście Majerskiego do techniki dodekafonicznej było niezwykle indywidualne. Nie posługiwał się nią w sposób konserwatywny, lecz służyła mu ona jedynie pomocniczo, jako środek techniczny, który służył mu do przekazywania myśli muzycznych o podłożu niezwykle emocjonalnym
Był w swoim czasie jedną z największych osobowości w gronie współczesnych sobie polskich kompozytorów. Jego twórczość nie zagościła niestety, na rodzimej ani światowej scenie muzycznej. Na taki stan rzeczy złożył się cały szereg rozmaitych okoliczności. Najważniejszy z nich jest fakt, iż kompozytor nigdy nie opuścił Lwowa, a gdyby wówczas miał możliwość wejścia w Polski nurt kompozytorski, prawdopodobnie jego kariera potoczyłaby się zupełnie inaczej. Równie istotnym elementem było jego prześladowanie przez ówczesny reżim, który powstrzymywał mu wiele zawodowych możliwości rozwoju i, co za tym idzie, kariery.
Spuścizna kompozytorska Majerskiego obejmuje w głównej mierze utwory na fortepian ale również utwory kameralne jak i symfoniczne; jest autorem m.in. Koncertu fortepianowego, Koncertu skrzypcowego i Etiud Symfonicznych na Wielką Orkiestrę.

0 komentarzy

patroni projektu

  • Narodowe Centrum Kultury Narodowe Centrum Kultury

    Narodowe Centrum Kultury przyznaje patronat nad projektem na portalu wspieramkulture.pl. Przyznanie patronatu przez Narodowe Centrum Kultury na portalu wspieramkulture.pl nie jest równoznaczne z przyznaniem patronatu honorowego Narodowego Centrum Kultury i nie upoważnia do używania logotypu instytucji w ramach promocji przedsięwzięcia. Patronat przyznany na portalu wspieramkulture.pl obejmuje jedynie zbiórkę pieniędzy prowadzoną na tymże portalu. Prośby o patronat honorowy należy kierować za pomocą formularza znajdującego się na stronie Narodowego Centrum Kultury: http://www.nck.pl/rejestracja.html.

  • Fundacja im. Dr Edwarda Otto Fundacja im. Dr Edwarda Otto

    Popierając ten projekt uczestniczymy w wydarzeniu ważnym dla promocji polskiej muzyki w Europie i na Świecie. Po kilkudziesięciu latach nieobecności, muzyka Tadeusza Majerskiego, wybitnego lwowskiego kompozytora, powraca do polskich sal koncertowych. Upowszechnienie tej muzyki nie jest jednak możliwe bez nagrania płytowego. Niedawno powstała wyjątkowa możliwość zarejestrowania koncertu fortepianowego Majerskiego z orkiestrą. Wykonanie koncertu z towarzyszeniem orkiestry o światowej renomie i pod batutą wybitnego dyrygenta daje wyjątkową szansę na wprowadzenie muzyki Majerskiego do międzynarodowych repertuarów muzycznych. Razem wesprzyjmy projekt Michała 

Aktualizacje

  • Kosztorys projektu

    Szanowni Państwo

    Ze względu na częste pytania chciałbym zaznaczyć iż całkowity koszt projektu wynosić będzie 34.000 zł. Tak więc kwota o jaką się ubiegam, 18.000 zł jest to 52% kwoty realizacji całego przedsięwzięcia.
    Pozostałe 48 % to wkład własny.

    Mam nadzieję że rozwieje to wszelkie powstałe wątpliwości!

    Namawiam bardzo mocno do wsparcia tego unikatowego projektu!
    Promujmy kulturę polską na świecie!

    Z pozdrowieniami

    Michał Drewnowski

Pokaż więcej

Pytania i odpowiedzi

zgłoś nadużycie

Dołącz do dyskusji