partnerzy projektu

  • Projekt jeszcze nie ma partnerów

Zapraszamy do współtworzenia magazynu „W PUNKT” – pierwszego w Polsce pisma opinii przygotowywanego wyłącznie na urządzenia mobilne.

Magazyn „W PUNKT” ma odpowiadać na nowe trendy i potrzeby czytelnicze oraz tworzyć skuteczną formę przekazu dla jakościowego dziennikarstwa. Będzie promować wartości demokratyczne (wolność, równość, solidarność), bronić tematów istotnych, które giną w zalewie informacji, zwalczać stereotypy historyczne, kulturowe, polityczne, szerzyć wiedzę o przeszłości, a przede wszystkim koncentrować się na nowych zjawiskach społecznych.

Realizacji tej misji podjęli się doświadczeni autorzy i redaktorzy, którzy pracowali dla takich tytułów jak „Gazeta Wyborcza”, „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Bloomberg – Businessweek Polska”, „Tygodnik Powszechny”, „Przegląd Powszechny”, a za granicą – „The Guardian” czy „Le Monde”. Redakcją magazynu „W PUNKT” kieruje Jakub Halcewicz-Pleskaczewski, który wcześniej przez kilka lat redagował w „Gazecie Wyborczej” i miesięczniku „Przegląd Powszechny”. Wydawcą pisma jest Euromedia Ltd sp. z o.o.

Twórcy magazynu „W PUNKT” pracują na pierwszy numer bez honorariów. Na wydanie tego numeru potrzeba 5 tys. zł.

Pierwszy numer ukaże się wiosną. Będzie go można pobrać bezpłatnie w App Store.

- Zamierzamy kontynuować działalność przy wykorzystaniu zróżnicowanych źródeł finansowania. Pragniemy tworzyć i czytać prasę na poziomie, bliską czytelnikowi. Innowacyjny charakter naszego przedsięwzięcia może przesądzić o kierunku dalszego rozwoju mediów opiniotwórczych w Polsce. Autorzy elektronicznych wydań wielu pism, które tradycyjnie ukazują się w druku, nie korzystają w pełni z możliwości nowych technologii. Chcemy pokazać, że można. Zapraszamy do udziału w zmianie.

Jakub Halcewicz-Pleskaczewski
Wraz z zespołem magazynu „W PUNKT”

***

Takiego pisma na urządzenia mobilne jak magazyn „W PUNKT” jeszcze nie ma.

Samych urządzeń jest natomiast coraz więcej. Według prognoz już w 2014 roku liczba użytkowników mobilnego internetu na świecie przerośnie grono internautów, korzystających z łącz stacjonarnych (z raportu Interaktywnie.com: „Marketing mobilny”). W latach 2010-2012 na polskim rynku sprzedano 370 tys. tabletów. Ich liczba z roku na rok wzrasta kilkakrotnie. Urządzeniem, które generuje aż 22 procent całego mobilnego ruchu w polskiej sieci, jest iPad – dlatego magazyn „W PUNKT” powstanie najpierw na iPady.

0 komentarzy

patroni projektu

  • Instytut Adama Mickiewicza Instytut Adama Mickiewicza

    Instytut Adama Mickiewicza popiera powstanie magazynu W PUNKT. To pierwsze pismo o sprawach społeczno-politycznych i kultury przygotowywane z myślą o użytkownikach tabletów. Magazyn poszerzy obieg wysokiej jakości publicystyki - a więc obieg kultury w Polsce. Gwarancję jakości dają znakomici dziennikarze. To wyjątkowo innowacyjny projekt, który warto wesprzeć finansowo.

Aktualizacje

  • Po to jesteśmy

    Nowa redakcja na przekór wszystkiemu

    To nie internet zniszczył prasę – to właściciele mediów nie umieli odnaleźć się na czas w środowisku społecznym, w którym działają. Po falach kryzysu prasy niemożliwe wydaje mi się, by nie zebrać przyjaciół – świetnych dziennikarzy i redaktorów – i nie stworzyć pisma na przekór wszystkiemu. Nowa redakcja, która ma ambicję rzetelnego opisywania świata, polityki, zmian społecznych i kultury, musi znaleźć odpowiedź na trzy problemy - przeczytajcie o nas w serwisie NaTemat.pl

  • Autorzy

    Ich teksty przecztacie w magazynie „W PUNKT”

    Miłada Jędrysik, dziennikarka i publicystka; przez dwadzieścia lat była związana z „Gazetą Wyborczą”; korespondentka podczas konfliktów na Bałkanach (Bośnia, Serbia, Kosowo) i w Iraku.

    Sebastian Duda, teolog, filozof; były publicysta „Newsweek Polska” i były redaktor miesięcznika „Przegląd Powszechny”, wykładał na gender studies, współprowadzi seminaria w Centrum Myśli Jana Pawła II.

    Grzegorz Cydejko, dziennikarz ekonomiczny związany z miesięcznikiem „Forbes”; był sekretarzem redakcji „Życia Warszawy” i „Życia”, zastępcą redaktora naczelnego „Gazety Bankowej”, redaktorem naczelnym „Businessman Magazine”; laureat nagrody im. Władysława Grabskiego. Prezes Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

    Konrad Sawicki, publicysta, teolog, współpracownik miesięcznika „Więzi”; publikuje m.in. w „Gazecie Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”.

    Anna Mateja, dziennikarka, laureatka nagrody Grand Press 2007 za rozmowę z Młodą Lekarką, Ewą Szumańską, opublikowaną w „Tygodniku Powszechnym”, napisała książki „Cud w medycynie. Historie pacjentów” i „Co zdążysz zrobić, to zostanie. Portret Jerzego Turowicza” (obie: Kraków 2012).

    Maciej Okraszewski, dziennikarz, publikował w pismach: „Newsweek Polska”, „Polityka”, „Wprost”, „National Geographic Polska”, prowadzi blog Dział Zagraniczny (dzialzagraniczny.pl)

    Jarosław Marczuk, niezależny dziennikarz, z wykształcenia antropolog kulturowy. Pisze o tym, jak nowe technologie zmieniają świat, podróżuje i zgłębia wiedzę na temat Rosji i Kaukazu. Publikował m.in. w „Polityce”, „Bloomberg Businessweek Polska”, Wirtualnej Polsce.

    Olgierd Świda, trener biznesowy; w latach 90. pracował dla Microsoftu w Niemczech i USA. Zdefiniował polskie słownictwo w Windowsie. Współwynalazca „Open License”. W latach 2006-07 odpowiadał za produkcję newsów w TVP. Senior Leader w ramach organizacji Anthony’ego Robbinsa, legendarnego pioniera coachingu i motywacji.

  • Dla wspierających anonimowo

    Jeżeli wspierasz projekt anonimowo, napisz do nas: kontakt@magazynwpunkt.pl. Prześlemy Ci zaproszenie na premierę pisma z nadzieją na spotkanie.

Pokaż więcej

Pytania i odpowiedzi

zgłoś nadużycie

Dołącz do dyskusji