partnerzy projektu

  • Projekt jeszcze nie ma partnerów

Fundacja Sztuka i Współczesność, która jest jedynym organizatorem Festiwalu ROZDROŻE 2018 prosi o wsparcie finansowe tej inicjatywy.

Pomimo wsparcia finansowego Biura Kultury m.st. Warszawy oraz instytucji tajwańskich, zanotowaliśmy deficyt budżetowy w wysokości 35 000 zł. Brak wsparcia ze strony Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego diametralnie skomplikował sytuację finansową Festiwalu. Ministerstwo nie wsparło Festiwalu ROZDROŻE pierwszy raz, od początku jego organizacji, co zaskoczyło Fundację Sztuka i Współczesność, jako jedynego organizatora. Zostaliśmy zmuszeni ograniczyć program Festiwalu do prezentacji dwóch spektakli. Przypomnijmy, że w 2016 roku ze współorganizacji Festiwalu wycofało się Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.

Festiwal ROZDROŻE powrócił po rocznej przerwie, w kameralnym programie, lecz zachowując swój profil i poziom. Interdyscyplinarny, autorski Festiwal ROZDROŻE (organizowany od 1994 roku) zaprezentował spektakle z pogranicza sztuk performatywnych i wizualnych. Do udziału w Festiwalu zapraszani zostali artyści z zagranicy, których nowatorska twórczość jest nieznana lub mało znana warszawskiej publiczności.

W ciągu 23 lat na Festiwalu wystąpili artyści z 16 krajów, w tym tak wybitni jak: Wuppertalski Teatr Tańca Piny Bausch z Niemiec, tancerz Kazuo Ohno z Japonii, performerka i wokalistka Meredith Monk ze Stanów Zjednoczonych. Odbiorcami dotychczasowych edycji Festiwalu było ponad 50 tysięcy osób.

Podczas Festiwalu ROZDROŻE 2018 zaprezentowane zostały unikalne spektakle z pogranicza tańca i instalacji wizualnej. Wybrane do pokazania spektakle grup Compagnie 2minimum z Paryża oraz Anarchy Dance Theatre z Tajpej stanowią wyrafinowane studia ludzkiego ciała. Można je rozpatrywać np. w kontekście toczonego dyskursu dotyczącego ciała człowieka i jego reprezentacji oraz refleksji nad naturą wizualnej percepcji. W unikalnych spektaklach artystów zaproszonych na Festiwal: artystki wizualnej i choreografki Mélanie Perrier z Francji oraz choreografa i architekta Jeffa Chsieh – hua Hsieha z Tajwanu, ciało tancerki jest zarówno medium, jak i bohaterem i przestrzenią spektaklu. W prezentowanych spektaklach używane zostały różne nowatorskie sposoby i techniki kreowania oraz oświetlania obrazu: od użycia oryginalnego systemu ukrytych lampek LED-owych do operowania interaktywnym systemem cyfrowych projekcji live obejmujących całe ciało tancerki.

Wiedząc, jak ważnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy i Polski jest Międzynarodowy Sztuk Performatywnych ROZDROŻE, prosimy o wsparcie finansowe wydarzenia. Uzupełnienie deficytu budżetu pozwoli również na podjęcie przygotowań do organizacji jubileuszowej XXV edycji Festiwalu.

0 komentarzy

patroni projektu

  • Projekt jeszcze nie ma patronów

Aktualizacje

  • Autor nie dodał jeszcze żadnych aktualizacji

Pytania i odpowiedzi

zgłoś nadużycie

Dołącz do dyskusji